Wednesday 23 July 2014

AKU YANG DULU BUKANLAH YANG SEKARANG - TEGAR

MOHD AZALAN BIN MOHD NOR
SX 120485GHLS04
830328105221


Tajuk : aku yang dulu bukanlah yang sekarang




Penyanyi : Tegar atau nama sebenarnya Tegar Septian (artis youtube)




Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia
Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua
Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah
Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya
Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman
Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman
Sekolah dulu aku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Paling bisa bantu dengan penuh cinta
Cinta yang penuh warna
Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang

Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia
Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua

  
www.youtube.com/watch?v=2mCYT092il0

Ulasan :


Moral of the story, rezeki ada dimana-mana cuma kita perlu berusaha je. Mengikut lirik- lirik yang diterbitkan oleh penyanyi kecil ini menceritakan kehidupan beliau yang amat susah dan daif. Beliau juga menceritakan kesusahannya sehingga tidak mampu membayar yuran sekolah. Penyanyi kecil ini terpaksa mencari nafkah melalui menyanyi di tepi jalanan untuk pembelanjaan beliau dan keluarga. Selain itu, beliau menceritakan pernah di caci dan di maki kini beliau di sayangi dan akhir sekali beliau bahagia dengan berkat usaha dan tidak putus asa beliau. Kisah Tegar ini boleh dijadikan motivasi kepada kita supaya jangan dijadikan alas an untuk tidak berusaha bila tidak ada wang dan orang yang berusaha pasti akan Berjaya dengan berkati tuhan.



   






No comments:

Post a Comment